Dit heb je me al honderden keren horen zeggen. En vandaag heb ik hier op het vliegveld weer een overduidelijk praktijkgevalletje. We vliegen weer naar huis na 3 magische weken. Ik heb maar 2 dingen nodig; een zakdoek omdat ik niet kan stoppen met huilen, een deel van mijn hart blijft hier. En volgens Ko (mijn man) heb ik echt een nekkussen nodig en nu ook eens een goede. Waar, ik vlieg veel en dan ook lang maar een ‘goede’ kost 25 dollar. Dan komt mijn kruideniersbloed omhoog, veel te duur.
De verkoper ziet onze discussie en alhoewel de schat geen woord Nederlands spreekt ziet hij precies wat er aan de hand is. ‘Just try it madame, sit on a chair with it and test it’. Ja doei, ik ga een beetje testzitten. Maar ik win het niet van de mannen ???? en ga zitten met dat ding om mijn nek. Doe vervolgens mijn ogen dicht en Ko ziet mijn gezicht. ‘Sold’ zegt hij lachend tegen de verkoper, die ook hard lacht.
Moraal? Laat het resultaat van wat je verkoopt zien/voelen. Ik had nooit zo’n kussen gekocht (vind het zo’n gesleep) en al helemaal niet voor dit bedrag. Maar nu wel. En weet je? Dat geldt ook voor je diensten. Vraag je klant ‘hoe zou het voor je zijn als…….’ en daar ga je!!
Succes! Enneh, ik kom dus mega uitgerust (helemaal nu met dit kussen ????) weer terug en ben er maandag weer meer dan klaar voor. I’ll be back ???????????? Fijn weekend en tot dan!
Heb ik je wakker geschud?
Had je een ‘aha moment’?
Ben je klaar voor meer waardevolle tips die écht werken als je afrekent met je eigen excuses?
Ontvang ze gratis en zonder er iets voor te hoeven doen wekelijks in je mailbox!
Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk. Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.
Haha geweldig dit! Je straalt helemaal!