Dat ik ooit een businesscoach zou inhuren leek me een half jaar geleden nog even waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren die op één dag vallen.
Ik heb de pest aan marketing. Verkopen klinkt voor mij als vloeken en geld verdienen vind ik stiekem niet netjes. Woorden als upsell en verkoopdoelen kan ik alleen uitspreken als ik doe alsof het scheldwoorden zijn.
Toch besloot ik een paar maanden geleden dat ik mijn bedrijf best wat serieuzer mocht nemen. Ik had klanten en ik verdiende er ook best aardig mee, maar de opbrengsten stonden niet in verhouding tot de tijd die ik erin stopte. Ik had dus een businesscoach nodig om mij de weg te wijzen.
Maar wie?
Stom toevallig bleek ik een heel goede businesscoach in de familie te hebben.Ver weg en aan de koude kant. Maar toch. De zus van je schoonzus voelt vertrouwd en da’s prettig als alles wat je leert aanvoelt alsof je met Chinese stokjes een bord bakstenen moet leegeten.
Veronique leerde me in vier maanden alles over gratis weggeven, doelen stellen, je ideale klant, verkopen, upsell, productpyramides en tarieven. En ze deed wat ze beloofde, die Prins. Binnen een maand vertienvoudigde mijn omzet en had ik een berg klanten.
Helaas is al die drukte niks voor mij, maar daar was ik zonder Veronique’s no-nonsense coaching nooit achter gekomen. Dan droomde ik nu nog steeds van een drukke praktijk.
Door het coachingstraject heb ik ontdekt dat ik mijn werk niet doe voor zakelijke succes, maar voor de voldoening die het mij geeft als ik een paar ondernemers per jaar kan helpen zichtbaar te worden in de media. Maar daar kan ik wel fatsoenlijk voor betaald worden.
Ik pas bewust slechts een paar technieken toe die Veronique me heeft geleerd. Anders krijg ik het veel te druk en dan moet ik binnenkort een bordje op mijn deur hangen:
Beëindigd wegens overweldigend succes.