Durf jij geen doelgroep te kiezen, omdat jouw product “voor iedereen” is? Bang om omzet te verliezen als je je op een kleiner deel van de markt richt? Het tegendeel is waar! Kies je ideale klant en je maakt méér winst, niet minder. Meld je nu aan voor regelmatige tips en adviezen per e-mail voor een bloeiende praktijk dan ontvang je mijn gratis online training waarin ik haarfijn uitleg hoe je je ideale klant kiest.


Durf jij geen doelgroep te kiezen, omdat jouw product “voor iedereen” is? Bang om omzet te verliezen als je je op een kleiner deel van de markt richt? Het tegendeel is waar! Kies je ideale klant en je maakt méér winst, niet minder. Meld je nu aan voor regelmatige tips en adviezen per e-mail voor een bloeiende praktijk dan ontvang je mijn gratis online training waarin ik haarfijn uitleg hoe je je ideale klant kiest.
Je ideale klant kiezen is juist geen omzet verliezen!
Ik vond een doelgroep kiezen doodeng, mijn product was immers voor iedereen. Dat had ik ook al bewezen, want ik hielp al 20 jaar ondernemers met het gezond maken van hun bedrijf, als hobby. Als ik zou kiezen, dan zou ik klanten mis lopen. Ik kon alleen maar denken dat ‘die dan geen klant meer zou worden, en die niet meer en die niet meer’. Dit zou alleen maar omzet gaan kosten.
Daar was ik van overtuigd.
En dat wilde ik om de dooie dood niet op mijn geweten hebben. Los van het feit dat ik het me financieel niet kon veroorloven. Mijn eigen doelgroep was bij aanvang 1,5 miljoen mensen groot. Uit een gevoel van veiligheid, dan moest ik wel veel geld gaan verdienen toch?
Dus tegen het advies van de experts in besloot ik niet te kiezen voor een ideale klant. En dat resulteerde in een omzet van nog geen €10.000,- in het eerste jaar. En dat was niet genoeg om van rond te komen.
Er moest er iets veranderen. Want ondanks het feit dat de paar klanten die ik had zeer tevreden waren en ik zeker wist dat ik goed was in wat ik deed, had ik gewoon veel en veel te weinig klanten. Wat ik ook deed, alhoewel mijn aanbod echt super was en ik overal sprak over wat ik deed, kwamen er weinig nieuwe klanten en bleef mijn agenda akelig leeg.
Ik twijfelde!
Mijn bedrijf stond op de rand van de afgrond.
Het was kiezen of verliezen.
Ik koos. Ik koos voor mijn ideale klant. Voor de persoon met wie ik eigenlijk het allerliefste wilde samenwerken. De klant waar ik er iedere dag wel 8 van in mijn agenda zou willen hebben. En daarmee koos ik ook voor een glasheldere concrete doelgroep.
En wat blijkt?
Je ideale klant kiezen is juist géén omzet verliezen. Van 1.5 miljoen ideale klanten ben ik naar een doelgroep van 15.000 mensen gegaan. En guess what? Sinds ik gekozen heb rinkelt de telefoon aan één stuk door. Kan ik kiezen met welke klanten ik graag wil werken. En gaat mijn omzet door het dak.
Wil jij dat ook? Luister dan naar deze gratis online training.

Tijdens deze gratis online training vertel ik je hoe ik dat heb gedaan en zal ik antwoord geven op onderstaande vragen:

Waarom het écht belangrijk is om te kiezen voor een ideale klant?

Wat levert een concrete keuze voor een doelgroep op?

Hoe moet je kiezen en hoe weet je nu wat je ideale klant is?
Aan het einde van dit webinar is het jou helemaal duidelijk waarom het kiezen van een doelgroep zo belangrijk is en hoe jij dat het beste kunt doen. Bovendien weet je hoe je, als gevolg daarvan, slimmer i.p.v. harder kan werken.
Praktische details
Deze gratis online training kun je bekijken wanneer het je uitkomt. Als je je naam en e-mailadres achterlaat dan ontvang je direct toegang tot de training. Die je dus gewoon kunt kijken vanuit je eigen luie stoel, zonder oppas en je hoeft er ook de weg niet voor op.
Waar wacht je nog op? Vul je gegevens in
en krijg direct toegang tot de training.
Hoe zou het zijn om alleen maar te werken met jouw ideale klant?
Met mensen waar jij energie van krijgt? En dan ook niet zo af en toe maar dan ook nog eens dagelijks?
Als jij wilt weten hoe je dat voor elkaar kan krijgen, schrijf je dan nu gelijk in voor deze gratis online training.
Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk. Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.