58; Dé manier om waardevolle programma’s en trajecten te maken
Ik kreeg van de week 2 vragen/opmerkingen van klanten:
– Hoe lang denk jij dat mijn programma moet duren?
– Ik voeg dit toe aan mijn programma/traject omdat mijn klant dat leuk vindt/ nodig heeft
En bij beide punten gingen er bij mij alarmbellen aan en een zwaailicht branden. Ik zie namelijk op dit moment aanbod voorbij komen waarvan ik denk ‘wat moet iemand daar nu mee’ en/of ‘welk doel dient dit nu voor je klant, is dit echt een hele waardevolle bijdrage en vergroot het het resultaat van je klant?’ En in veel gevallen geloof ik van niet. Ik noem dat ‘toeters en bellen programma’s’ en die zijn bij mij niet per definitie beter. Soms zelfs integendeel, terwijl de klant voor al die extra’s wel moet betalen. Voor mij is het uitgangspunt voor een goed programma/traject/training dat de vorm de functie volgt en nu is dat vaak andersom en daar is de klant niet per definitie bij gebaat. Sterker nog, het zorgt heel vaak voor extra gedoe. Hoe dat zit leg ik je uit in deze podcast. Eentje om echt af te luisteren!
Heel veel luisterplezier en laat je me weten wat je er van vond? info@jezaakvoorelkaar.nl
Klaar voor meer Kick Ass Business Coaching Podcasts?
En, kun je er hier wel meer van hebben. Kan jouw praktijk nog wel een beetje vuur gebruiken?? Ik stuur je gratis en voor niks een liefdevolle reminder bij een nieuwe aflevering als je hieronder je gegevens achter laat. Let’s Kick some Ass.
Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk. Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.