Podcast 22: Ontevreden klanten. De nachtmerrie van iedere coach.
Ontevreden klanten. De nachtmerrie van iedere coach. Want het liefst willen we dat iedereen zingend de deur uit gaat, dat we alleen maar 5 sterren recensies, bloemen en eeuwige dank krijgen. En als je Instagram mag geloven is dat de werkelijkheid. Ik zeg je bij deze, dat is het niet. Bewijs daarvan is een mail die ik van een klant kreeg vandaag waarin ze haar ongenoegen ook uitte. Daarom een podcast over ontevreden klanten. Waarin ik vertel over:
- Het opschonen van je mailinglijst, beschouw deze tip maar even als een bonus 😊
- Wetmatigheden en de ‘normaal curve’ en dat die ook opgaat voor tevreden en dus ook ontevreden klanten. Dat één van de zekerheden die je hebt is dat als je meer klanten krijgt je ook meer ontevreden klanten zult hebben
- Dat je nóóit rotzooi of gebakken lucht moet verkopen en dat je kunt leren van kritiek
- Waar jouw verantwoordelijkheid ligt en waar die van je klant
- Hoe ik om heb leren gaan met ontevreden en kritische klanten
- Hoe ik uiteindelijk deal met kritiek, welke stappen ik doorloop en hoe ik er voor mezelf voor gezorgd heb dat een slechte review me niet meer 2 dagen buikpijn en een slapeloze nacht bezorgd
Welkom bij de échte wereld. Waarin je veel blije en 100% zeker ook minder blije klanten zult hebben.
Klaar voor meer Kick Ass Business Coaching Podcasts?
En, kun je er hier wel meer van hebben. Kan jouw praktijk nog wel een beetje vuur gebruiken?? Ik stuur je gratis en voor niks een liefdevolle reminder bij een nieuwe aflevering als je hieronder je gegevens achter laat. Let’s Kick some Ass.
Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk. Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.
Hallo Veronique,
Dank voor deze waardevolle podcast. Ik weet nog dat ik niet op je stories reageerde omdat ik je lazy saturday niet wilde verstoren. Haha, terwijl ik ook wel weet dat als je post je reacties kunt verwachten. Dat kan dus nog een andere reden zijn waarom mensen niet reageerden, op een andere dag had ik het waarschijnlijk wel gedaan.