Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.
Weken ben je er al mee bezig, het bepalen van je prijs. Want wat moet je traject, workshop of training nou gaan kosten? Of je hebt al een prijs maar daarmee moet je 2114 klanten per jaar maken wil je er iets aan overhouden…….
Je bent volledig klaar om te starten. Je website staat te glimmen online, je laat iedereen vol trots je Social Media kanalen zien en steekt er ook veel tijd in om daar waardevolle content te delen. Je hebt een geweldige agenda ingericht (online, maar mogelijk wel zo’n mooie papieren) en er is zelfs al een facturatiesysteem. Kom maar door met die klanten.
En daar gaat het een beetje mis. Het is niet dat je ze niet wilt hebben, integendeel. Het is mogelijk zelfs zo dat ze ook wel klant bij je willen worden. Alleen……………….. je worstelt met je prijzen. Je hebt echt geen idee wat je nu voor je traject/workshop/training of wat mensen dan ook bij jou kunnen volgen, kunt vragen. En daardoor gebeurt er niets. Geen afspraken in die mooie agenda. Geen omzet. Geen geld op de bank. Gelukkig ben je inmiddels wel zover dat je weet dat het (nog langer) gratis doen geen optie meer is. Maar wat moet je dan wel rekenen? Wat kun je nu voor prijs vragen voor de dingen die je aanbiedt.
Zucht………………….
Als je daar klaar mee bent en voor eens en voor altijd wilt weten welke prijzen je nu voor je traject of workshop kunt vragen zodat je er eindelijk eens klanten voor kunt gaan werven, download dan nu mijn gratis weggever ‘Maar wat vraag ik daar nu voor?’
Deze staat boordevol tips en praktische voorbeelden over hoe je nu je prijs kunt bepalen zonder dat het dagen denkwerk kost. En dan ook nog een prijs die je zonder te stotteren uit je mond kunt laten komen. Want anders dan roep je wel een bedrag maar doe je dat op zo’n manier dat je de klant alleen maar afschrikt. Want als er water uit al je openingen stroomt als jij aangeeft wat ze jou moeten betalen, dan werkt dat over het algemeen niet erg aanstekelijk voor een potentiële klant.
Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.
Mijn eerste traject baseerde ik op het bedrag dat ik mijn huishoudelijke hulp betaalde
Want weet je, ik snap je volledig. Iedereen ziet nu de businesscoach die het ‘best goed’ doet, maar zo ben ik niet gestart. Mijn eerste traject verkocht ik 2 maanden te laat omdat ik niet wist wat het moest kosten. Heb je een klant en dan verkoop je niets want daarvoor moet iets wel een prijs hebben en die had ik niet.
Uiteindelijk bedacht ik me dat mijn hulp €15 per uur vroeg en ik dacht (noem het arrogantie 😉) dat ik wel iets meer waarde bracht dan dat dus ik deed gek en vroeg € 25. Inmiddels weet ik dat je niet met uurprijzen moet werken maar ik had tenminste iets. En ik kon omzet gaan maken. Dat het ook niet de beste manier is om je waarde te bepalen, jezelf vergelijken met een loodgieter of huishoudelijke hulp gaat over appels en peren, dat snap ik inmiddels ook. Dat maakt me juist de meest geschikte persoon om een ebook over prijzen te schrijven. Alles waar jij nu tegenaan loopt heb ik zelf 8 jaar geleden ook ervaren. Kun je zeggen ‘leuk voor jou maar ik ben gek op mijn eigen valkuilen en vind graag het wiel onnodig opnieuw uit’. Klik dan vooral niet op de link. Zeg je nou ‘oh dat is fijn, dan hoef ik het zelf niet allemaal zelf uit te vogelen en kan ik profiteren van jouw leermomenten’, laat dan vooral wel je naam en emailadres hieronder achter. Het is nog gratis ook.
Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.
Iedereen roept wat anders en iedereen zie je ook wat anders doen als het gaat over prijzen
Ik heb mijn ogen ook niet in mijn zak zitten, zoals mijn vader dat altijd noemt. Ik werk al ruim 8 jaar met kennisondernemers en ik zie exact waarom ze (jij dus…. 😊) het zo lastig vindt om je prijs te bepalen:
- De één zegt dat je vooral niet te duur moet zijn anders wordt er niemand ooit klant
- De ander zegt dat je vooral high end moet gaan werken omdat je dan maar een paar klanten hoeft te hebben om toch een goede omzet te draaien
- Je ziet welke tarieven je collega’s hanteren. En die ene is veel beter dan jij bent (ik hoor het je denken….. 😊) dús is het jouw overtuiging dat jij dus lager in je tarief moet gaan zitten. Aan de andere kant heb je ook die collega waar je niet zo’n hele hoge pet van op hebt (om het woord prutser maar niet te hoeven gebruiken) en die zit juist best aan de stevige kant met haar prijs. Maar als zij dat bedrag vraagt en ze is minder goed dan jij, welk tarief moet jij dan op je website zetten?
- En als je al weet welk bedrag het moet zijn dan is er nog het dingetje van die prijs noemen als iemand vraagt wat je kost. Oef…………. Bijna is het wel fijn dat je die prijs nog niet weet want dan hoef je dat ook nog niet te zeggen.
Herkenbaar of niet? Enneh, dan zijn er nog tig dingen waar je ook nog vragen over hebt. Of je die prijs nu wel of niet op je site moet zetten, hoe je je prijzen moet verhogen. En ook alles leuk en aardig die prijzen maar wie gaat dat dan betalen en heeft jouw klant dat er wel voor over? Ja, ik weet hoe het werkt, dat gaf ik toch al aan?? Je gaat in dit ebook trouwens wel vaker ervaren dat het lijkt of ik in je hoofd kan kijken, ik doe graag aan verwachtingenmanagement 😊
Zeg je nu ‘oke, stuur maar door’, vul dan even je gegevens in hieronder dan heb je hem in no time in je mailbox zitten.
Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.
Dit is geen flut A4 tje met een paar tips die je ook al 100 keer online bent tegengekomen.
Ik hanteer de stelregel: ‘mijn gratis stuff is beter dan de betaalde stuff van iemand anders’
Dat betekent dat dit gratis ebook uit méér dan 30 pagina’s bestaat (en als dat teveel is dan vooral niet aanvragen, alhoewel het wel allemaal waardevolle tips zijn maar jij bepaalt)
In het ebook leer ik je:
- Welke aannames er zijn over prijzen en ik reken er ook gelijk mee af
- Op welke manieren je tot je tarieven kunt komen en dat zit over het algemeen iets anders in elkaar dan dat je denkt. En vraagt ook iets van jou, dan weet je dat ook maar vast
- Ik leer je hoe je heel simpel en snel je tarieven kunt bepalen
- Ik leer je ook hoe je zonder klotsende oksels je prijs kunt noemen en je traject of training dus ook nog eens verkoopt
Need I say more of denk je ‘doe maar’. Moet je wel even je naam en e-mailadres in vullen, doe ik de rest. Of liever gezegd, dat doet de automatisering die daarvoor ingericht is. Ook daarin ben ik graag transparant 😊
Ik wens je heel veel leesplezier en reken erop dat je binnen een uur na het aanvragen van dit schrijven je prijzen never nooit meer een probleem voor je zullen zijn.
Succes!
Oké, nog één keer dan mocht je tot dit moment nog twijfelen of je dit wel of niet wilde hebben 😊
Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.